Pierre Bergé was the one who said "If Coco Chanel gave women freedom, Yves Saint Laurent gave them power." Anyway, I always have to check this quote, because I never remember which of the two designers is for each achievement. After all, freedom is power. Or, at least one form of power.
The last time I turned to the internet to see which of the two gave what was on TV after seeing the announcement of the new feminine fragrance from YSL, Parisienne. Paris, Kate Moss, a night of passion, roses, a woman apparently determined to live his life as he pleases, and Depeche Mode, I loved it! Especially since been achieved with the announcement the same roll that Elbaz in his latest collection for Lanvin.
Of course, like all advertising, the product is one thing and another the message with which you identify the product when sold. That a perfume or a handbag, or a dress, or any product embodies all these things is impossible. Can symbolize, and still not always a thing or smell symbolizes the same for different people.
From YSL have sent me a bottle of Parisienne and I could try. The bottle is gorgeous, with an air vintage and modern at the same time, thanks to the plug, in stylized form, and the legendary logo of the house. Perfect for not only buy the perfume, but also its packaging. Especially if they are (we are) romanticon.
With the perfume-eau de parfum, forgiveness has cost me more. For: that as a good perfume, lasts from morning to night. That fragrance is not metal, not burdensome, and that different odors are letting notice as time passes, so that the principle is very floral odors while leaving out the more full bodied, but never saturate, or waste decidedly feminine perfume. Another point in its favor is that she asked me three times the day I took her, both men and women.
Against: violet. It's something personal, but I can not with the violet, or with vanilla. Some people can not bear the jasmine in perfumes, I happen to violet. And the first impression Parisienne "very purple. But as I say, is a matter of taste. One of my best friends loves it. Although she has always been more chic, free and I parisienne. Just in YSL have managed to bottle the spirit of the woman parisienne. If ever there.
Fue Pierre Bergé el que dijo "Si Coco Chanel dió la libertad a las mujeres, Yves Saint Laurent les dió el poder". El caso es que siempre tengo que comprobar esta cita, porque nunca recuerdo a cuál de los dos diseñadores corresponde cada logro. A fin de cuentas, la libertad es poder. O, al menos, una forma de poder.La última vez que recurrí a Internet para comprobar cuál de los dos dió qué, fue tras ver en la tele el anuncio del nuevo perfume femenino de YSL, Parisienne. París, Kate Moss, una noche de pasión, rosas, una mujer aparentemente decidida a vivir su vida como le plazca, y Depeche Mode, ¡me encantó! Sobre todo porque han conseguido con el anuncio el mismo rollo que Elbaz en su última colección para Lanvin.
Por supuesto, como todo el publicidad, una cosa es el producto, y otra el mensaje con el que quieres identificar el producto a la hora de venderlo. Que un perfume, o un bolso, o un vestido, o cualquier producto encarne todas esas cosas es imposible. Pueden simbolizarlas, y aún así no siempre una cosa o un olor simboliza lo mismo para distintas personas.
Desde YSL me han mandado un frasco de Parisienne y he podido probarlo. El frasco es precioso, con una aire vintage, y al mismo tiempo moderno, gracias al tapón, a su forma estilizada, y al mítico logo de la casa. Perfecto para las que no sólo compran el perfume, sino también su envase. Sobre todo si son (somos) romanticonas.
Con el perfume -eau de parfum, perdón- me ha costado más. A favor: que, como buen perfume, dura de la mañana a la noche. Que la fragancia no es metálica, ni cargante, y que los distintos olores van dejandose notar conforme pasa el tiempo, de modo que al principio resulta muy floral, dejando salir al rato olores con más cuerpo, sin llegar nunca a saturar, ni a perder su perfume decididamente femenino. Otro punto más a su favor es que me preguntaron por ella tres veces el día que la llevé, tanto hombres como mujeres.
En contra: la violeta. Es algo personal, pero no puedo ni con la violeta, ni con la vainilla. Hay quien no soporta el jazmín en los perfumes, a mí me sucede con la violeta. Y la primera impresión de Parisienne es "muy violeta". Pero, como digo, es una cuestión de gustos. A una de mis mejores amigas le encanta. Aunque ella siempre ha sido más chic, libre y parisienne que yo. Igual en YSL han conseguido embotellar el espíritu de la mujer parisienne. Si es que existe.
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