viernes, 29 de mayo de 2009

D G Fragrance Anthology, the first perfume D G

Domenico Dolce and Stefano Gabbana are prepared to launch globally in September, the first fragrance from D & G, to be called D & G Fragances Anthology.
It consists of five essences, the product marks the birth of a new portfolio of fragrances under the brand D & G The designers were inspired by different tarot cards, each with an identity, represented by different models.
According to industry sources, the project is ambitious by others in a time where the market is the beauty of going through the worst crisis in decades. It is estimated that the fragrance D & G Anthology could generate U.S. $ 400 million in its first year of launch.
"D & G should be something entirely different from Dolce & Gabbana, and now a project with five new fragrances is the most that can be done, instead of launching a heart for women and men," Gabbana said in an interview.
"The fragrances are completely different from each other but the main thrust of the proposed D & G is completely different: communication, image and presentation," said Gabbana.
Dolce added: "The aim of this project was not only or just get new products to market but to propose a dream for us represents the world of D & G."
Dolce and Gabbana are proposed to capture different sides of their personalities and give them the five fragrances under the names of tarot cards and their corresponding numbers.
The essences are: 1 The Magician, The Empress 3, El Enamorado 6, The Wheel of Fortune 10 and the Moon 18, were created without a target, age or gender barrier in the mind. Moreover, each core has its own face. Supermodels Claudia Schiffer, Eva Herzigova and Naomi Campbell, and three men recognized models: Fernando Fernandes, Noah Mills and Tyson Ballou, the protagonists of the campaign ads portrayed by Mario Testino.
Campbell is The Empress, The Moon is Schiffer and Herzigova poses with Fernandes on the picture of the Wheel of Fortune.
"We chose Claudia, Naomi and Eve by icons representing the value in everyone's mind," says Dolce. "They are icons," Gabbana says, "not only for young women but also for larger women. Sometimes they are the best known actresses. "


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D&G Fragance Anthology: Claudia Schiffer, Eva Herzigova, Naomi Campbell, Fernando Fernandes, Noah Mills y Tyson Ballou by Mario Testino.


Stefano Gabbana y Domenico Dolce se preparan para lanzar globalmente en el mes de septiembre la primera fragancia de D&G, que se va a llamar D&G Fragance Anthology.
Compuesta de cinco esencias, el producto marca el nacimiento de un nuevo portfolio de fragancias bajo la marca D&G. Los diseñadores se inspiraron en diferentes cartas de tarot, cada una con una identidad y representadas por distintos modelos.
Según fuentes de la industria, el proyecto es por demás de ambicioso en un momento donde el mercado de la belleza se encuentra atravesando la peor crisis en décadas. Se estima que la fragancia D&G Anthology podría generar u$400 millones en su primer año de lanzamiento.
D&G debe ser algo completamente distinto a Dolce & Gabbana, y en este momento un proyecto con cinco fragancias es lo más nuevo que puede hacerse, en lugar de lanzar una esencia para mujer y otra para hombre,” declaró Gabbana en una entrevista.
“Las fragancias son completamente diferentes entre sí pero la idea central del proyecto D&G es completamente diversa: la comunicación, la imagen y la presentación,” dice Gabbana.
Dolce agregó: “El objetivo de este proyecto fue no solo o solo sacar nuevos productos al mercado sino proponer un sueño que para nosotros represente el mundo de D&G.”
Gabbana y Dolce se proponen capturar diferentes lados de sus personalidades en las cinco fragancias y darles los nombres de acuerdo a las cartas de tarot y sus correspondientes números.
Las esencias son las siguientes: El Mago 1, La Emperatriz 3, El Enamorado 6, La Rueda de la Fortuna 10 y La Luna 18, fueron creados sin un target, edad o barrera de género en la mente. Además cada esencia tiene su propia cara. Las supermodelos Claudia Schiffer, Eva Herzigova y Naomi Campbell, y tres reconocidos modelos hombres: Fernando Fernandes, Noah Mills y Tyson Ballou, protagonizan los anuncios de la campaña retratada por Mario Testino.
Campbell es La Emperatriz, Schiffer es La Luna, y Herzigova posa con Fernandes en la foto de La Rueda de la Fortuna.

“Elegimos a Claudia, Naomi y Eva por el valor iconico que representan en la mente de todos,” dice Dolce. “Ellas son iconos,” agrega Gabbana, “no sólo para mujeres jóvenes sino para mujeres más grandes también. A veces son más conocidas que las actrices.”

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Fuente: wwd.com

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